Czas bohaterów
Posiadanie danej umiejętności nie jest wymagane do jej użycia, ale w połączeniu ze zdrowym rozsądkiem i rzeczywistymi szansami, ma olbrzymi wpływ na pozytywne zakończenie danej czynności. Same umiejętności pogrupowane są w różne działy, które znajdują się poniżej.
Liczba w nawiasie po średniku oznacza minimalny poziom potęgi wymagany do pojęcia umiejętności.
Manualne:
- Obróbka zwierzyny; (2)
- Rozpoznawanie zwierząt; (3)
- Gotowanie; (1)
- Stawianie pułapek; (3)
- Kowalstwo; (3)
- Obróbka drewna; (1)
- Mechanika; (4)
- Inżynieria; (4)
- Jubilerstwo; (5)
- Kartografia; (5)
- Wykrywanie pułapek (fizyczne); (3)
- Opatrywanie ran; (4)
- Chirurgia; (6)
- Gra na lutni; (3)
- Jeździectwo (3)
Mentalne:
- Zaklinanie; (6)
- Alchemia; (5)
- Wykrywanie pułapek (magiczne); (6)
- Rozpoznawanie ziół; (3)
- Rozpoznawanie grzybów; (3)
- Krasomówstwo; (4)
- Wiedza o rasach; (5)
- Telepatia; (8)
- Uzdrawianie (5)
- Wiedza o eliksirach; (5)
Lingwistyczne:
- Wspólny (1) *każda rasa grywalna
- Elfi (wysoki); (2) *elfy, mroczne elfy
- Elfi (niski); (2) *orkowie
- Krasnoludzki; (2) *krasnoludy, gnomy, gobliny, niziołki
- Wysokoplanowy; (6) *anioły
- Niskoplanowy; (6) *duchy, demony, dżiny
- Smoczy; (8) *???
- Leśny; (4) *centaury, driady, wróżki, nimfy
- Wodny; (4) *syreny
Wojskowe:
- Łucznictwo; (3)
- Walka bronią jednoręczną; (3)
- Walka bronią półtora/dwuręczną; (4)
- Walka bronią drzewcową; (4)
- Walka sztyletami; (2)
- Kusznictwo; (3)
- Walka broniami niestandarowymi; (4) *morgenszterny, bole, siatki itp
- Walka magiczną bronią (6); *zaklęte bronie, płonące, lodowe itp
- Walka kosturami; (5)
- Walka dwiema broniami; (5)
Offline